piątek, 8 czerwca 2012

Urodzinowo- teczowy tort

Moja córcia właśnie skończyła roczek.Z okazji tej ważnej imprezy postanowiłam upiec wyjątkowy tort.Padło na bardzo znany lecz ciągle zachwycający tort tęczowy.Przepisów w internecie jest multum.Ja wzorowałam się na jednym z nich umieszczonym na tym blogu.

Składniki:
- 226 g masła
- 1 szklanka cukru
- 5 białek
- 2 łyżeczki olejku waniliowego
- 4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
- 1,5 szklanki mleka
- 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:
Ciasto:
Ważne jest aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej. Wszystkie składniki sypkie ( mąka,proszek do pieczenia,sól ) przesiewamy przez sitko. Masło miksujemy na gładką i puszystą masę.Stopniowo dodajemy cukier i dalej miksujemy.Stopniowo dodajemy po jednym białku ciągle mieszając.Dodajemy olejek waniliowy i dalej miksujemy. Następnie na przemian dodajemy składniki sypkie i mleko.Uzyskaną masę miksować do powstania jednolitej masy.

Masę dzielimy na 6 równych części.Ja otrzymałam po ok 5,5 łyżek stołowych. Do każdej z nich dodajemy barwnik ( ja użyłam barwników w proszku ) . Pamiętajmy aby dodać tylko nie wielką ilość barwnika ponieważ jest on bardzo mocny a kolory po upieczeniu są bardziej intensywne.Każdy plecek pieczemy osobno w tortownicy o wymiarze od 23-25 cm. w temperaturze ok 180 stopni C przez 15 min. 

Krem:
- 1 litr śmietany 36 %
- cukier waniliowy

Śmietanę ubijamy,gdy widzimy ze lekko zaczyna gęstnieć dodajemy cukier waniliowy. Ubitą śmietanę nakładamy na tort i dekorujemy wedle uznania.Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.